21 woman eating 2

Jede vam se čokolada to znači…što se krije iza žudnje za hranom?

Možda ste kao mali čuli neka od objašnjenja poput ovih: ako nam se pojačano pije mlijeko vjerojatno nam nedostaje kalcija ili ako se naglo uželimo mesa (npr. odreska) to može biti znak da nam nedostaje željeza i slično. No, što ako se iza žudnje za hranom krije i neka emotivna praznina? Što ako nam treba ljubavi? Pažnje? Zagrljaj?

Emotivno jedenje

Za razliku od obične gladi (gladi iz želuca) emotivna glad i emotivno jedenje predstavljaju, ustvari, umirivanje nekih emocija hranom. Život nam donosi razne situacije u kojima možemo osjetiti neizvjesnost, strah, krivnju, sram, usamljenost, uzbuđenost itd. Naši kapaciteti da se nosimo s tim što osjećamo kao i kapaciteti da to osvijestimo variraju.

Nekada može biti teško osvijestiti što je ono što osjećamo.

U drugim situacijama, možda i osvijestimo, ali promjena zahtijeva više napora pa se čini jednostavnijim sve to zatrpati, utišati, ušutkati hranom. Riječima Doreen Virtue, koja je desetljeće radila kao terapeut s ovisnicima i kroz to otkrila i vlastiti ovisnički odnos s hranom:

„Postalo mi je jasno zašto sam stalno gladna: bojala sam se svega onoga što osjećam trbuhom. U trbuhu mi je bilo jasno da trebam napraviti promjene i u braku i u poslu, a ja sam se bojala to priznati. Bojala sam se da neću uspjeti. Pa sam se okrenula hrani kako bih utišala te poruke. Kad sam napokon poslušala svoje tijelo umjesto da ga zatrpavam hranom, moj se život radikalno promijenio…“ (Doreen Virtue)

Žudnja za hranom

Kad žudimo za hranom, za nekom točno određenom vrstom hrane, mi se u stvari želimo odmah osjećati bolje. Žudnja za hranom se javlja

1) kao želja da se emocionalno bolje osjećamo

2) radi promjene razine energije

Nemamo želju za prejedanje kada smo u miru sami sa sobom.

Iako smo navikli da se protiv gladi i apetita borimo, da ga smanjujemo, da ga zanemarujemo, žudnja za hranom nam može biti dobar putokaz. Naime, naše tijelo samo pokazuje što je ono što nam kronično nedostaje i pokazuje nam da to pokušavamo nadomjestiti hranom. Osluškivanjem tih poruka možemo jasnije doći do uzroka problema.

Što znače naše žudnje?

U svojim knjigama „Losing Your Pounds of Pain“ i „Constant Craving“ Virtue donosi iskustva iz svojeg rada kliničke terapeutkinja kada se susretala s ovisnostima i poremećajima prehrane. Kroz dugogodišnji rad, uočila je kako žudnja za određenom hranom ukazuje na određenu emocionalnu potrebu ili nerazriješene emocije i objašnjava kako svaka hrana koju poželimo posjeduje svojstvo promjene raspoloženja ili razine energije. Ovisno o tomu kako se želimo osjećati – posegnut ćemo za određenom vrstom hrane. I opet, kao rezultat bogatog iskustva ali i sve većeg broja istraživanja, ovako povezuje želju za hranom s emocijama:

 

Žudim za…

Ono što trebam ili ono s čim se borim

ČOKOLADA

žudnja za ljubavlju

MLIJEČNI PROIZVODI

lagano depresivno stanje

SLANE GRICKALICE

ljutnja, anksioznost, stres

ZAČINJENA HRANA

potreba za uzbuđenje

TEKUĆA HRANA (sokovi, shake, kava, alkohol*…)

neuravnotežena razina energije; kada je u pitanju alkohol, najčešća emocionalna stanja u pozadini su ljutnja, depresija, žalovanje, usamljenost, sram

ORAŠASTI PLODOVI I MASLAC OD KIKIRIKIJA

potreba za više opuštenosti i zabave u životu

KRUH, RIžA, TJESTENINA

potreba za umirivanjem i ugodnošću, komforom

KEKSI, KOLAčI, TORTE

čežnja za zagrljajem, uživanjem, umirenjem

BOMBONI

podizanje energije, žudnja za nagradom i zabavom

MASNA HRANA

osjećaj praznine

 „Vaše cijelo tijelo, uključujući i vaš apetit, odražava razinu vaših emocionalnih kapaciteta.“ (Doreen Virtue)

Apetit ne trebamo kontrolirati, trebamo ga zacijeliti a žudnje trebamo saslušati i čuti što nam poručuju.

Otvoren je upis u NOVI CIKLUS radionice: Promijenite odnos prema hrani i prema sebi

Nakon uspješnog prvog ciklusa (hvala divnim polaznicima na povjerenju) otvaram drugi ciklus radionice Promijenite odnos prema hrani i prema sebi.

Umjesto stalne borbe i izvora nezadovoljstva odnos s hranom može biti jednostavan, neopterećen i radostan.

Naučit ćete:

Prepoznati i zaustaviti emotivnu glad.

Prepoznati i zaustaviti stresore koji dovode do prejedanja.

Umiriti i kontrolirati želju za hranom.

Jesti s uživanjem i bez grižnje savjesti.

Prepoznati vlastite kapacitete i snage.

Prepoznati i promijeniti navike koje dovode do prejedanja.

Smanjiti emotivno jedenje.

Učinkovitije upravljati stresom u svakodnevnom životu.

Tehnike opuštanja koje će vam pomoći zaustaviti emotivnu glad.

Cijena:

600 kn (u cijenu su uračunata 3 online grupna susreta i svi materijali)

Prijave:

info@marinacounseling.hr 

(kod prijave navedite grupu koju želite; broj mjesta u svakoj grupi ograničen je na 3)

Radionica se sastoji od:

– 3 ONLINE GRUPNA SUSRETA (rad u maloj grupi polaznika)

– VjEŽBI promjena pristupa hrani u svakodnevnom životu

– PDF materijal za vježbu i istraživanje

– TEHNIKA OPUŠTANJA i umanjivanja žudnje za hranom

Datumi:

PRVA GRUPA online susreti:

1.      susret utorak 26. 5. 2020.          14:00 -15:15

2.      susret utorak 2. 6. 2020.          14:00-15:15

3.      susret utorak 16. 6. 2020.        14:00-15:15

DRUGA GRUPA:

1.      susret četvrtak 28. 5. 2020.      19:00-20:15

2.      susret četvrtak 4. 6. 2020.        19:00-20:15

3.      susret četvrtak 18. 6. 2020.     19:00-20:15

Comments are closed.